Діти чекають на зміни

22 серпня  2017 на базі Київського університету імені Бориса Грінченка за участю Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, директора Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Олени Фіданян, українського поета і видавця Івана Малковича відбулась серпнева конференція педагогічних працівників Києва «Нова українська школа – 2017-2018 н.р. Старт чи продовження поступу».

Учасники конференції взяли участь у майстер-класах, дискусійних подіумах, семінарах, презентаціях, на які заздалегідь зареєструвались онлайн.

Науково-методичним центром інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка була проведена дискусія: «Інклюзивне освітнє середовище навчального закладу».

Модератор дискусії: Софій Наталія Зіновіївна, завідувач науково-методичним центром інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Учасники дискусії отримали інформацію про архітектурну доступність  навчальних закладів (виступ Лариси Юріївни Байди, начальника відділу організаційно-правової діяльності і взаємодії з органами державної влади, громадськими та міжнародними організаціями в сфері соціального захисту інвалідів).

Інклюзивне освітнє середовище – це не лише фізична доступність до навчального закладу, важливим компонентом є психологічний аспект розвитку та навчання дитини в навчальному закладі.

Заєркова Наталія Віталіївна, методист НМЦ інклюзивної освіти розповіла учасникам про методики «Лялька як персона» для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів та «Кола друзів» для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів.

Лялька як персона» (Persona Dolls) – це методика, що використовується педагогами, які працюють малими дітьми у всьому світі.

«Лялька як персона» є методикою, що сприяє психосоціальному розвитку дітей, зокрема, розвитку емпатії. За допомогою цієї методики педагоги обговорюють з дітьми такі складні питання, як повага до багатоманітності, толерантність, дискримінація та інші.

Методика «Кола друзів» спрямована на учнів, які потребують допомоги в подоланні бар’єрів і перешкод у процесі соціалізації. До цієї категорії відносяться не тільки діти з особливими освітніми потребами, а також діти –представники інших соціально-вразливих груп (діти-сироти, діти національних меншин, діти-переселенці та ін.). Таким чином, технологія поширюються на всіх дітей, які потребують допомоги у соціальній адаптації. Педагоги визначають «фокусних дітей», які потребують додаткової допомоги та уваги від своїх однокласників та інших дорослих.

Науково-методичний центр інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка проводить навчання для педагогів міста Києва. Для участі в навчально-практичному тренінгу навчальному закладу потрібно подати заявку на електронну адресу nmc.io.ippo@kubg.edu.ua. Тренінг розрахований на 18 учасників (по три представника від навчального закладу).

Програмним директором Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» – Юлією Михайлівною Найдою, було висвітлене питання підготовки педагогів та освітнього навчального середовища в рамках концепції Нової української школи.

Зокрема, учасники отримали інформацію про технологію «Ранкові зустрічі», яка передбачає розвиток академічних, соціальних навичок, допомагає дітям налаштуватися на день, сприяє розвитку спільноти в класі.

«Діти чекають на зміни», – саме так завершилася дискусія цього дня.

Напишіть відгук